3+1 bizonyíték az előtej fogyasztása mellett

A kolosztrum összetevői sehol máshol nem találhatóak meg a természetben ilyen koncentrált mennyiségben! Továbbá, az előtej az immunglobulin antitestek szájon át adható bevitelének egyetlen lehetősége! Lényegében immunmodulátor, egy hatékony regeneráló szer. Tudjon meg többet az előtej jótékony hatásairól! >>>

Az alábbiakban tudományos bizonyítékokat gyűjtöttünk össze, melyek a colostrum eredményes alkalmazhatóságát hivatottak bizonyítani!

1. Immunerősítés >>>

Dr. Beth Ley ’Kolosztrum: a természet ajándéka immunrendszerünk számára’ c. könyvében a következőt fogalmazta meg:
Optimális immunvédelem nélkül szervezetünk védtelen a legtöbb fertőzéssel szemben, legyen szó egy egyszerű nátháról, vagy jóval súlyosabb immunrendszeri zavarokról. A colostrum tartalmazza az összes ismert immunglobulint: IgA, IgD, IgE, IgG és IgM, továbbá, antibakteriális hatású enzimeket. Ezek az összetevők együttesen segítenek legyőzni a vírusokat, baktériumokat és gombákat!”

– 1998 márciusában Dr. Zoltan Rona, a következőt írta a ’The American Journal of Natural Medicine’ szaklapban: “(…) A colostrumnak bizonyítottan gyulladáscsökkentő hatása van! (…)”

Egy belga kutatócsoport C. Boudry vezetésével tanulmányozta a kolosztrum hatására kiváltott immunválasz-változásokat. Kiemelték, hogy az allergiás folyamatok gátlása, valamint a fertőzésekkel szembeni fokozott védelem volt szembetűnő.

Az ausztrál ’Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation’ által készített, az EU-bizottság részére is átadott tudományos kutatási eredmények értelmében a kolosztrum immunológiai szempontból bizonyítottan hatékony, segíthet a betegségekkel szembeni ellenálló képesség növelésében.

2. Kórokozókkal szembeni védelem >>>

Az új-zélandi Otago Egyetem kutatói szerint a lentebb felsorolt kórokozókkal szemben védelmet nyújthat a szarvasmarha kolosztrum: (Zárójelben a kórokozó által okozott betegség neve)

  • ’Candida albicans’ (Candida-fertőzés),
  • ’E.coli’ (ételmérgezés),
  • ’Helicobacter pylori’ (gyomorrák, nyombélfekély),
  • ’Propionibacterium acnes’ (pattanás, bőrbetegség),
  • ’Klebsiella pneumoniae’ (tüdőbetegség),
  • ’Staphylococcus aureus’ (műtét utáni fertőzés, szepszis),
  • ’Streptococcus pyogenes ’ (bőr és tüdő megbetegedés),
  • ’ Streptococcus mutans’ (fog betegségek),
  • ’Yersinia enterocolitica’ (emésztőrendszer megbetegedése),
  • Staphylococcus epidermidis (bőrbetegség),
  • ’Salmonella typhimurium’ (ételmérgezés),
  • ’Salmonella enteritidis’ (ételmérgezés),
  • ’Haemophilus influenzae’ (tüdőbetegség),
  • ’Campylobacter jejuni’ (bél betegség – ételmérgezés),
  • ’Listeria monocytogenes’ (tüdőbetegség).

+ Egy 2003-as tanulmányban, melyet az ausztrál kutatók, Brinkworth és Buckley készítettek, a szarvasmarha kolosztrum fokozott ellenállást mutatott a felső légúti fertőzések tüneteinek kifejlődésével szemben.

3. Sporttudomány >>>

Modern kori kutatások szerint a szarvasmarha colostrum étrend-kiegészítőként javíthatja a teljesítményt olyan tevékenységeknél, melyek erőt és állóképességet is kívánnak! A bizonyíték:

  • Dr. Jon Buckley és kutatócsoportja által a Dél-Ausztráliai Egyetemen végzett vizsgálatban a 2000-es évek elején 8 profi női evezőst vizsgáltak. Ebben a vizsgálatban a nők szarvasmarha kolosztrumot (60 g/nap) vagy tejsavófehérje port (placebo) fogyasztottak. Az a csoport, amelyik kolosztrumot kapott, jelentősen jobban teljesített mind megtett távolság, mind a 4 perces maximális erőkifejtéssel végzett evezés tekintetében.
  • Egy másik, szintén Buckley által 51 férfi sportolón végzett vizsgálat (2003.) összehasonlította a szarvasmarha kolosztrum hatékonyságát a tejsavófehérje porral. Arra a következtetésre jutottak, hogy a kolosztrum étrend-kiegészítőként az edzések alatt jelentősen növelte az anaerob erőt.
  • Az ausztráliai Tasmania Egyetemen végzett vizsgálat (2002) arról számolt be, hogy az előtej 8 héten át tartó fogyasztása nagyban javította a kerékpáros állóképességét. Összehasonlítva a kerékpárosok kezdeti teljesítményét, a 8 héttel későbbivel, a napi 20 gramm kolosztrumot fogyasztó csoport az időfutamot 158 másodperccel gyorsabban teljesítette, míg az a csoport, amelyik tejsavófehérje port kapott, csak 37 másodpercet javított a korábbi teljesítményén!
  • A holland Numico Kutatócsoport kutatói rámutattak arra, hogy a colostrum nagyobb mértékben javíthat a sportteljesítményen, mint a tejsavófehérje por.
    Egy kettős vak – placebo kontrollált kísérlet során 35 profi hoki játékost vizsgáltak. A játékosok esetében a kolosztrum a sprintelésben elért teljesítményt nagyobb mértékben növelte, mint a tejsavófehérje por.

Tudjon meg többet arról, hogy pontosan miért is ajánlott a kolosztrum sportolóknak! >>>

Dr. Jose Antonio (PhD) a Delaware-i Egyetem Sporttudományi Laboratóriumában 2001-ben végzett kísérletében a kolosztrum étrend-kiegészítőt hasonlította össze a tejsavóval és azt tapasztalta, hogy az előtej  jelentős növekedést eredményezett a csont nélküli testtömegben (izomban), miközben a tejsavó nem. – Ez a tanulmány csupán napi 20 gramm kolosztrum fogyasztásával mutatta ki az eredményeket, miközben a legtöbb tanulmány 60 gramm/nap mennyiséggel dolgozik…

+1 Allergiás folyamatok ellen is hatásos lenne? >>>

2007 januárjában az amerikai A.M. Keech vezette kutatócsoport merően új felfedezésre jutott: A kutatók szerint a szarvasmarha előteje tartalmazza a PRP-3b (’Proline Rich Polypeptide’, magyarul ’Prolinban Gazdag Polipeptid’) nevű fehérjét.

A PRP-3b hatására az allergiás folyamatok megrekedése tapasztalható, melynek hátterében a „hírvivő” citokinek fokozottabb termelődése állhat.